Stealth luxe trend (nevsiljivi luksuzni trend) in/ali old money trend

Trend »stealth luxe« (nevsiljivi luksuzni trend)

Opisuje slog luksuzne mode, ki je prefinjen in subtilen namesto razkošen in zelo opazen.
Modna urednica pri New York Times Vanessa Friedman ugotavlja, da je bilo tudi na milanskem tednu mode opaziti premik »od oblačil, ki vpijejo, do tistih, ki šepetajo«.
Trend se odlikuje po visokokakovostnih materialih, minimalističnih oblikah, po poudarku na obrtniški, velikokrat delno ročni izdelavi, in pozornosti do detajlov. Oblačila so brez vidnih logotipov.
V nasprotju z luksuzno modo, ki zlasti v zadnjih letih pogosto (v določene kolekcije) vključuje zelo prepoznavne logotipe in blagovne znamke, trend »stealth luxe« ceni subtilnost in zadržanost. Kosi v tem slogu so pogosto preprosti in klasični, s čistimi linijami in nevtralnimi barvami, ki jih lahko nosite več sezon.

 

Kakovost in vizualna identiteta

Osebno to bolj razumem kot iskanje kakovosti in oblikovanje vizualne identitete. Cilj naj bi bil iskanje najboljšega zase. Lahko smo predani določeni blagovni znamki, ki ima filozofijo, skladno z našo življenjsko filozofijo, vendar mora biti ta v naši službi in ne mi v njeni.

Pri nas je trend še v povojih. Sama se za razumevanje kakovosti trudim že 25 let in moje stranke so razmišljujoče. Skupaj gradimo vizualno identiteto.

Če nosimo vidne napise znanih blagovnih znamk, želimo svetu povedati, da hočemo pripadati določeni skupini ljudi, ki ji v resnici ne pripadamo. Pripadamo le skupini, ki navidezno želi biti del bogatih ali znanih ali vplivnežev.

Oblačila z velikimi napisi določene blagovne znamke so praviloma manj kakovostna, manj skrbno zašita, manj skrbno oblikovana.

Če človek nosi oblačila z vidnimi velikimi logotipi, mu je pomembna samo znamka, izgublja pa identiteto. Identificira se s to znamko. Ne izhaja iz sebe, cilj je znamka, ne oseba, kar po mojem mnenju ni prava pot.

 

Trajnost, preprostost in eleganca

Trend »stealth luxe« je v zadnjih letih postal priljubljen, saj se potrošniki vse bolj zanimajo za trajnost, etično proizvodnjo in kupujejo oblačila, ki jih bodo nosili več let. Namesto nakupa trendovskih kosov, ki hitro izginejo iz mode, trend »stealth luxe« spodbuja potrošnike k vlaganju v večne kose, ki bodo ohranili svojo vrednost skozi čas.

Na splošno je značilnost tega trenda poudarek na kakovosti namesto na kvantiteti ter zavezanost preprostosti in eleganci v oblikovanju.

 

»Old money« slog

Tovrstno oblačenje nekateri poimenujejo tudi »old money« slog. Nanaša se na konzervativen in klasičen način oblačenja, ki ga pogosto povezujemo z bogatimi družinami, ki so dedovale svoje bogastvo iz generacije v generacijo.

 

Kakšna so oblačila tega trenda?

Moški nosijo krojena oblačila v umirjenih barvah, kot so temno modra, siva in rjava. Dopolnjujejo jih s tradicionalnimi dodatki, kot so manšetni gumbi, svileni robčki, skrbno izbrana ura in visokokakovostni usnjeni čevlji. Ženske nosijo klasične obleke, krila, bluze ali kostime, ki jih dopolnjujejo s preprostim, a elegantnim nakitom, kot so biseri ali diamantni uhani. Oblačila so na splošno preprosta in zasnovana tako, da trajajo leta.

Ti ljudje so dobro izobraženi, radi berejo in veliko potujejo. Uživajo v kulturnih dejavnostih, kot so obiskovanje opere ali baleta, ogledi galerij ali muzejev in obiskovanje koncertov klasične glasbe. Pogosto cenijo tradicijo in dediščino ter se morda ukvarjajo s filantropskimi dejavnostmi ali skupnostnimi organizacijami. Uživajo tudi v aktivnostih na prostem, kot so golf, tenis ali jadranje. Na splošno so tisti, ki sprejemajo slog »old money«, preprosti v svojem vedenju in ne želijo kazati svojega bogastva na očiten način.

Gre za konzervativen slog, ki ne sledi modnim trendom in se osredotoča na kakovost namesto na količino. Ljudje, ki sprejemajo ta slog, se običajno ne trudijo izstopati in ne želijo, da bi njihova oblačila ali dodatki izkazovali pretirano bogastvo. Namesto tega se osredotočajo na kakovost, vzdržljivost in trajnost, kar je ključno za ohranjanje tradicije in dediščine.

Na splošno so preprosti, prijazni in sproščeni ljudje, ki uživajo v preprostih stvareh v življenju.

 

Kako oblikovati podobo, ki je v skladu s tem trendom?

  1. Uporabljajte nevtralne barve: črno, bež, modro, smetanasta. To so barve, ki nikoli ne bodo iz mode in jih zlahka kombinirate s čemer koli.
  2. Nosite klasične kose: suknjiče, krila in obleke iz kakovostnih tkanin, jopice, srajce z ovratnikom, hlače chino …
  3. Oblačila naj bodo iz naravnih vlaken, kot so bombaž, svila, volna.
  4. Investirajte v dodatke, ki lahko vašo obleko resnično popestrijo. Investirajte v brezčasne dodatke, kot so nežna zlata verižica, biserni uhani in ura.
  5. Poskrbite za ustrezno velikost, ustrezna dolžino rokavov, hlač, obsega pasu.
  6. Izogibajte se vidnim logotipom.

 

Če kupimo najboljše zase, nas oblačilo radosti in ga nosimo do izrabe. To je gotovo najbolj trajnostno.

Dobrodošli v moj studio po znanje, ki vam pomaga oblikovati vizualno identiteto ter pametno in kakovostno garderobo, ki vas radosti. Pišite mi na lea.pisani@imageconsulting.si.