Rdeči salonarji s peto stileto

Predvidevam, da je predsednica državnega zbora Urška Klakočar Zupančič inteligentna ženska, ki je rada ženska. Mislim, da je premišljeno izbrala rdeče lakirane čevlje z visoko peto stileto. Njeno izbiro razumem kot poudarjanje problematike enakosti spolov. Iz mojega zornega kota je s tem dejanjem drzno zanihala to temo v ekstrem z upanjem, da se bo nihalo enkrat razumno uravnovesilo. To, mislim, da si želimo vse ženske. Upam pa, da se je zavedala posledic. Hkrati je bil ta dogodek dober dokaz, kako veliko moč ima podoba.

Čevlji so naša osebna izkaznica, veliko povedo o človeku. Z njimi lahko preskakujemo ravni oblačenja, izdelamo podobo bolj ali manj formalno. Pomislite na malo črno večerno obleko, kako lahko postane dnevna z balerinkami in v trenutku večerna s čevlji z visoko peto stileto.

Mnenja o ženskih čevljih z visoko peto so zelo različna.

Čevlji pripovedujejo zgodbe in pišejo romane o svojem lastniku. Posredujejo neposredna sporočila. Še posebej ženski čevlji izdajajo nespodobna povabila. »V njih se zrcali značaj ženske, njena morebitna posesivnost, agresivnost in spolna dominanca nad nebogljenim moškim pogledom,« je pred leti za Mladino zapisal Max Modic.

Visoke pete so od nekdaj kamen spotike. V sedemdesetih letih so pripadnice feminističnega gibanja za pravice žensk poudarjale, da čevlji z visokimi petami opredeljujejo žensko zgolj kot spolni objekt. Z visokimi petami naj bi postala nemočna, ranljiva in podrejena moškemu. Otežujejo ji korak in tek, onemogočajo ji naravno gibanje. Dr. Mirjana Ule, socialna psihologinja, piše, da potrošniška družba danes pritiska na ženske na mnogo bolj prefinjen in mnogo bolj prikrit način. Včasih se je ženske socializiralo v spolno vlogo z diskurzi rojevanja, doma in gospodinjstva, danes pa z zahtevami po fizični privlačnosti, sledenju modi in trendom.

Sociologinja in raziskovalka dr. Deja Crnović o rdečih čevljih v parlamentu:

»Uprizarjanja ženskosti so v politiki praviloma vedno kaznovana, saj je ta še vedno dojeta kot ekskluzivno moška domena oziroma je zgodovina žensk v politiki krajša. Edino uprizarjanje ženskosti, ki doslej ni vodilo v spektakel, je materinska ženskost, kakršno denimo uprizarjata Ljudmila Novak pri nas ali Angela Merkel v Nemčiji.«  Po drugi strani, ocenjuje sogovornica, gre lahko za pripravno »orožje« za provokacijo političnega nasprotnika.

Si bomo sploh upale še obuti visoke pete?

Zagotovo, saj optično podaljšajo in stanjšajo noge, nas povišajo (v zgodovini so bile celo kazalec bogastva in dobrega socialnega položaja žensk). Omogočajo pokončnejšo držo in krepijo mišice nog, predvsem meč.

Res pa je, da je kombinacija visoke pete stileto z rdečo barvo najbolj drzna nasploh.

Čista rdeča barva je barva moči (prelivanje krvi), ognja. Je barva življenja. Simbolizira ljubezen sovraštvo, jezo, strast. Nekoč barva bogatašev, bojevnikov, najvišjih državnih in verskih dostojanstvenikov, je tudi danes barva samozavestnih ljudi z željo po dominantnosti. V času kmečkih uporov (1525) so jo od vladajočega razreda želeli prevzeti tudi kmetje.

Postala je znamenje delavskih gibanj, v oktobrski revoluciji pa še simbol socializma in komunizma.

Rdeča kravata se sicer lahko nosi k formalni obleki, ki spada v šesto raven oblačenja, ženska lahko obleče rdeč kostim, čevlji so umirjenih barv.

Katera raven oblačenja je primerna za naše najvidnejše predstavnike?

Primerna je šesta raven oblačenja, to je temna obleka ali tradicionalna poslovna obleka oziroma s tujimi izrazi: traditional business attire, international business attire, business formal, dark suit, lounge suit, day informal, abito scuro, costume sombre.

Ta oblačila potrebujejo ljudje, ki so tako izpostavljeni javnosti, da je za njih anonimna podoba najboljša izbira. Njihova izbira je, ali želijo s podobo govoriti samo o profesionalnosti, zanesljivosti, zaupanju in strokovnosti, ali pa želijo svojo podobo uporabiti kot vizualno govorico.

Morda bi lahko izpostavila Christine Lagarde, predsednico ECB, ki sicer ni v politiki, ima pa pomembno in visoko funkcijo. Njena podoba je lahko zgled. Je sodobna, njena oblačila so umirjena, kakovostna, ženstvena in vedno primerna.

V knjigi Ravni oblačenja (ki jo lahko naročite tukaj) si lahko preberete vse o tej ravni oblačenja. Na fotografiji spodaj je prva stran šeste ravni oblačenja, kjer boste dobili veliko informacij.

 

Več o temi in o kulturi oblačenja nasploh sva se pogovarjali z Martino Arčon, odgovorno urednico Radia Robin. Najin pogovor lahko poslušate tukaj.

Obleka je ogledalo časa, naroda, kulture. Je ogledalo socializiranega človeka in nakazuje stopnjo razvoja določenega človeka.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja