Angela Merkel in govorica oblačil
»Podobo nemške kanclerke ves čas z zanimanjem spremljam. Ni se spremenila. Pravzaprav se zdi, da se tudi postarala ni. Njena podoba je od nekdaj enaka, brez presenečenj, klasična, konservativna, diskretna. Hm, pa tudi malo žalostna.«
Novinarka Saša Vidmajer v članku v Sobotni prilogi Dela z naslovom Čar njene osebnosti, ne politike pronicljivo opiše njene osebnostne lastnosti in se dotakne tudi njene podobe.
Zadeve se je lotila podobno kot jaz ob individualnih svetovanjih, kjer s stranko poskušam definirati njene osebnostne lastnosti in ji nato pomagam projicirati pozitivne osebnostne lastnosti z oblačili in dodatki.
Saša Vidmajer piše, da so Merklovo častili in označevali za zadnjo spodobno voditeljico na planetu. Zagotovila je stabilnost, bila je pragmatistka, ki se je racionalno in neskončno prilagodljivo odzivala na aktualni trenutek, predstavljala je moralno avtoriteto. Znala je racionalno reševati probleme.
Zadržanost, korektnost in serioznost, ki jih je predstavljala, je prenesla tudi v slog oblačenja. Njeno standardno oblačilo so bili enobarvni blazerji, razen kakega drobnega detajla so se razlikovali samo v barvah, nosila jih je vedno in povsod, postali so njena uniforma. Ni šlo samo za to, da se nevpadljiva in minimalistična oprava najbolje prilega resnosti poklica, ki ga je opravljala. Njen politični slog in garderoba sta se popolnoma ujela. Njeni suknjiči so poosebljali nepretencioznost, ki jo je gojila kot političarka, pa čeprav ena najpomembnejših na planetu.
V svetu, kjer vsako političarko, ne glede na to, kako primerno ali neprimerno je oblečena, v nasprotju z moškim oberejo do kosti, si je Angela Merkel izborila pravico, da se z njenimi oblačili nismo ukvarjali. Veliko njene privlačnosti je bilo povezane z osebnim slogom. Izoblikovala si je javno podobo vsakdanje osebe, njena banalnost je učinkovala nekako pomirjujoče.
Z novinarko se ne bi mogla bolj strinjati, dodala bi samo še piko na i: njena podoba je zaradi konstantne podobe zanesljiva in zaupanja vredna, pomirjujoča in hkrati avtoritativna ter profesionalna. Ampak tudi malo žalostna. Zanima me, zakaj je tako slabo izbirala nedrčke, ki so poslabšali proporce njene postave. Zakaj nikoli ni oblekla krila? Saj nihče ne bi kritiziral njenih nog, veseli bi bili, da si je privoščila en ženstven element in tudi ona malo zaživela. Prepričana sem, da ženska v krilu lahko deluje bolj profesionalno in avtoritativno kot v hlačah.
Zanima me, če se je kdaj razveselila lepega nakita ali dobrega parfuma. Jo je radostila nova ura ali nov prstan ali novi čevlji? Ji je bilo mar do nove šminke ali lepe torbice?
Je bila zato, ker je živela tako asketsko življenje, zagrenjena?
Je bila zaradi tega prikrajševanja in negiranje sebe kot ženske res celovita osebnost?